Gevonden berichten:

Free-publicity voor technici en promoters van techniek & wetenschap! »

Tech Gelderland biedt technische initiatieven in Gelderland een podium. We leggen de link tussen onderwijs en bedrijfsleven. Stimuleren kinderen techniek te ontdekken. Bieden jongeren hulp bij studiekeuze. Informeren over baankansen en zetten techneuten in het zonnetje. Rolmodellen – studenten en professionals in het werkveld – vertellen hun verhaal. Tech-promoters en studievoorlichters geven we een extra […]

Lees verder »

Het CO2 probleem uitgelegd »

Door industrialisatie en het massaal verbranden van fossiele brandstoffen, gekoppeld aan een explosieve bevolkingsgroei, zijn er veel meer broeikasgassen in de lucht gekomen. Die houden meer warmte van de zon vast, waardoor de temperatuur op aarde stijgt. In de afgelopen 150 jaar is het wereldwijd ongeveer 1,0°C warmer geworden. Van de laatste 16 jaar waren […]

Lees verder »

Jij bepaalt de toekomst van de Nijmeegse Health & Hightech sector! »

Nijmegen is namelijk dé Health & Hightech hotspot van Nederland! In de stad werken bijvoorbeeld veel bedrijven en onderzoeksinstellingen aan het bereikbaar en betaalbaar houden van zorg en aan het voldoende en betaalbaar houden van voedsel voor iedereen. Dit is het probleem waar de teams tijdens de hackathon aan de slag mee gaan: “Hoe kunnen […]

Lees verder »

Augmented reality: Big Five spotten in binnenstad Rotterdam »

Hoezo een olifant in de Koopgoot in Rotterdam? Met augmented reality is bijna alles mogelijk, omdat je de reële wereld combineert met de virtuele wereld, vertelt Mark Bos. Dingen die in het echt niet kunnen, zie je wel op bijvoorbeeld je telefoon. Op verzoek van de stichting Binnenstad Rotterdam bedacht hij vorig jaar samen met […]

Lees verder »

B302: De praktijk als leerschool »

B302 werd in 2005 opgericht door Job Vogel, bevlogen hoofddocent Mediadesign aan de HAN. ‘De gedachte achter B302 is dat studenten het beste uit zichzelf halen door ze in een veilige omgeving en vroeg in de opleiding te laten kennismaken met de ‘echte wereld’ in hun vak.’ Het is een succesformule. B302 is, met een […]

Lees verder »

Oriënteren op je toekomst? Dat kan via TMRRW »

Het maatschappelijke aan de missie van beide heren is de wil om mensen sneller en beter op hun plek te laten belanden. Zodat ze hun studie of werk met plezier doen en ze bezig zijn met iets wat er voor hen toe doet. Werkgevers, op hun beurt, vinden de talenten waar zij om zitten te […]

Lees verder »

Maak je eigen profielpagina »

Samen met Tjeerd Dijkstra, docent bewegingsonderwijs bij Candea College, ontwierpen Pascal Wouters, docent en applicatieontwikkelaar op Rijn IJssel en IT-student Wesley Asselman het nieuwe keuzevak Maatwerk Programmeren. Voor Tjeerd Dijkstra was dat een ontdekkingstocht. ‘In het verleden heb ik tijdens mijn studie heao-bedrijfseconomie kennis gemaakt met programmeren. Nu heb ik met Pascal en Wesley de […]

Lees verder »

Met gamification maakt docent ‘saaie’ lesstof ‘gaaf’ »

Als aardrijkskundeleraar in het voortgezet onderwijs zoekt Jelle Kabbes een innovatieve manier om zijn leerlingen bij de les te houden. Hij experimenteert met Google Maps, stuurt zijn leerlingen op pad en laat ze via hun mobiele telefoon opdrachten uitvoeren. ‘Jongeren gebruiken hun mobiele telefoons als een soort mini-laptop. Daar kun je als leraar op een […]

Lees verder »

Studenten ontwikkelen winkelnavigatie en een sprekende weegschaal »

Gé Custers, student Communication en Multimedia Design (CMD), is meteen enthousiast. ‘Je gaat met je medestudenten bij elkaar gaan zitten en het probleem analyseren. Dan kom je erachter dat het niet alleen de zelfscankassa is die maakt dat blinden en slechtzienden liever niet naar de supermarkt gaan. Wat ook meespeelt, is dat blinden en slechtzienden […]

Lees verder »